Skidåkning Lördag

Upp tidigt som tusan blev det. Tidigt för en annan som inte jobbat på ett
tag iallafall.. Men idag blev det skidåkning, lite mer possetivt att gå upp ur sängen då :)
Jag och Henric har aldrig stått på ett par skidor så detta skulle bli intressant.
Lennie och Fredde kom och hämtade oss vid åtta tiden sen bar det av till viserum?
Tror det hette så, Dackestupet hette det iallafall där vi skulle åka :)

Väl framme tog vi oss en titt på barnbacken, haha hur fan stannade man skidorna då?
Det var första tanken när man åkte i väg, men så fanns ju skidläraren Fredde till hands så
han fick stå ut med mig och Hence som var amatörer haha ;P
Men gick riktigt bra för att vara första gången.
Den första timmen var rolig men sedan när man började inse att det här kunde jag fan inte
blev det mindre kul.. Ner för backen kom jag och så var det dags för liften.
Den förbanade liften... En lift man skulle stå i, men det berättade ingen för mig
så när "stången" kom satte jag mig och haha jaa, där låg jag men skidorna bredvid
mig och liften påväg upp för backen..
"bättre lycka nästa gång" så någon till mig. PINSAMT!

Men upp kom jag sedan, och ner också. Haha liften igen
haha bättre lycka nästa gång? haha näe!
Jodå jag kom med liften en bit sedan åkte skidorna i kors och där låg jag haha
Fredde fick hoppa av och hjälpa mig och någon annan snäll gubbe hoppade också av
haha pinsamt igen! :p Pinsamheterna är inte över ...

Efter lite mat i mig gick det bättre, skidor var nog inte så dumt ändå :)
Riktigt kul när man började kunna åka och veta hur allt fungerade, hihi!
Jag ramlade ned i diktet, haha ja för jag kan ju åka skidor ;p
en snubbe fick hjälpa mig upp shit haha kände hur röd jag blev i annsiktet men
nehe upp igen och åka vidare :)
Sista halvtimmen var roligaste, kunde fanimig åka bättre än Hence sedan
typ iallafall, ja min dag i skidbacken var riktigt rolig
och hoppas på en skiddag med Fredde och Lennie snart igen :)
För nu kan jag ju med både skidrona och liften HAHA :)

Väl hemma insåg man hur trött man var och vi som hade tänkt ta oss en
titt på årets första crusing i Kalmar.. Men vi hann inte så långt förens vi somnade.*
Men lika glada var vi för det.

Undra hur mycket träningsvärk man har imorgon?





Kommentarer
Postat av: Lennie

hahha glömmer de aldrig kan jag ju lova dej.. men de gick bra framåt eftermiddagen..=0) klart de få blir fler gånger...=0) mycket roligt när lilla ida gör bort sej.. =P mycket att skratta åt..hihh

2010-01-18 @ 17:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0