KLS-besök

Jaha då var besöket på KLS avklarat :)
Vad ska man säga om detta nu då?
Nu vet jag hur köttet kommer till tallriken iallafall ;)

Hade fin fin kläder på mig med blåa fina plastfötter xD
Såg ut som ringaren i notredam för jag hade fetluvan under den vita rocken ;p
Och sen bar det av mot slakten :)
Att man inte går vilse det förstår jag inte, alla dessa trappor hit och korridoren dit
gjorde mig vimsig men tillslut kom vi fram.
Lite mer som en chok så mycket blod och grisarna bara hängde där.
Inte så bekväm med att vara där inne kan man säga.
Magen nästa vände på sig.
Vandrade vidare till avdelningen då allt var klart
bara stora köttbitar som hängde i taken
och här snackar vi STORA köttbitar ;p

Där kände magen sig lugnare ;)
Inte alls lika äckligt vi gick förbi polckerna lilla hörna
(endast polacker på den avd)
Jag vet inte riktigt men svart att förklara synerna
men jag hade föreställt mig KLS på ett annat vis faktiskt.

Vi kom till avdelningen där min bebis jobbade :)
Och där kände jag igen flest annsikten också ;p
Folk hälsade och var trevligt andra glodde som fån ;p
Henric var söt i sina kläder tyckte jag allt :)
Där inne där han stod, stod även styckarna och att dom håller
koll på vad som skär är kors i taket. Dom skärde lite kastade lite och
poff så flög köttbiten över till andra sidan ;p Ganska häfftig att se :)
Gick förbi och kollade hur de gjorde köttet till att se hur som
när man köper det i affären även där stod min svärmor Helene :)

Vi hoppade över lite avdelningar som jag kände jag inte ville se
men slakten är jag nöjd över att jag gick in i :)
Nu vet jag hur allt går till och hur det ser ut.
Och skulle jag kunna jobba där?
Nej!

Men mycket kul att få komma dit.
Tack för rundturen Ola :)







Kommentarer
Postat av: Emmaa // (persson)

Då måste du sett min pappa :P han jobbar på slakten. Haha. Visst var det en fin syn ;) Tur man är uppväxt med sånt, ända sen jag var liten har jag sett pappa slakta. haha.

2010-05-04 @ 16:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0